CASINO JÁTÉKOK – A RULETT JÁTÉKSZABÁLYAI

Ebben a bejegyzésben a játék rövid és hosszú játékleírását olvashatja. A bejegyzés segít eldönteni, hogy melyik játékot válassza rendezvényre, tartós bérlésre vagy üzemeltetésre. Oldalunkon a játékot és részletes információit itt találja: Casino játékok.

A JÁTÉK RÖVID LEÍRÁSA, CÉLJA

A játékosok zsetonokat helyeznek az asztal tetszőleges mezőire, tetszőleges számban. Amikor mindenki tett, a krupié megpörgeti a rulettkereket, majd beledobja a rulettgolyót, ami egy idő után megáll valamelyik rekeszben, ennek száma a nyerőszám. Amennyiben egy tét olyan mezőn van, ami megfelel a nyerőszámnak, a játékosnak visszaadja a tétet és a nyereményt is, amit a bankból fizet ki. A vesztes téteket a krupié begyűjti a bankba. A játékosoknak a rendelkezésünkre álló zsetonnal minél tovább játékban kell maradniuk és lehetőleg további zsetonokat kell gyűjteniük.

A karácsonyi céges rendezvények egyik sztárja.
A karácsonyi céges rendezvények egyik sztárja.

RÉSZLETESEN

TÉTEK

TÉT ZSETON HELYE ESÉLY NYERŐ ARÁNY
Plain / Staight up: egy szám közvetlenül a számon 2,7% 35:1
Split / A chaval: két szám két szám között 5,4% 17:1
Corner: négy szám négy szám közös sarkán 10,8% 8:1
első négy a nulla és a duplavonal sarka 10,8% 8:1
street: 3 egymás melletti szám duplavonalon, oszlopban 8,1% 11:1
Six line: 6 szám 2 sorban duplavonalon, két oszlop között 16,2% 5:1
Tucat tucat rubrikában 32,2% 3:1
Sáv a nullával átellenes oldalon 32,4% 3:1
Egyszerű tétek a megfelelő rubrikában 48,6% 2:1

ZSETONVÁSÁRLÁS

Az asztalhoz tartozó „table chip” zsetonok játékosonként különböző színűek. Egy „stack” 200 db zsetonból áll.
A rulettasztalnál történő játékra elvileg nem alkalmasak a kaszinókban használatos készpénz értékű zsetonok (cash chip), hanem a rulettasztalnak saját zsetonkészlete van (table chip), amit a krupié oszt ki az egyes játékosoknak. Néhány kaszinóban megengedett a cash chipek használata tétrakáskor, de ez erősen ellenjavallt, mivel a tétek könnyen keveredhetnek más játékos tétrakásaival.

Table chip vásárlására olyankor van lehetőség, amikor a krupié már befejezte az előző játékban megtett vesztes tétek begyűjtését, valamint a nyeremények kifizetését, és kihirdeti az új játékot. Ekkor érdemes színt kérni (to take a colour). A rulettasztalnál minden játékosnak egy adott színű zsetonkészlet áll rendelkezésére olyan mennyiségben, amennyi cash chipet ezekre előzőleg beváltott. Egy szín 200 zsetonból áll (set), melyet a krupié 20 zsetonos oszlopokban (stack) ad oda a játékosnak. Hogy bemutassa, a zsetonkészlet hiánytalanul megvan, az egyik húszas oszlopot négy részre szedi, és az egyik ötöst maga előtt szétteríti.

TÉTEK MEGTÉTELE

A készpénz, vagy cash chipek beváltása után kezdődik a fogadás. A tétek részben leírtaknak megfelelően rendkívül sok kombinációra van lehetőség. Fontos, hogy a zsetonok mindig pontosan kerüljenek elhelyezésre. Ha például egy számra kíván fogadni, akkor fontos, hogy a zseton nem érhet hozzá egyik vonalhoz sem, mivel ekkor split, sarok esetén cornernek is lehet nézni. Amennyiben a krupié észreveszi az esetleges hibát, mindenképpen tisztázni fogja a tét pontos helyét még a gurítás előtt.
Előfordul, hogy két játékossal azonos tétet kíván megtenni, ebben az esetben a zsetonokat egyszerűen a másik játékos zsetonjaira kell helyezni. Amennyiben a kívánt tét nehezen megtalálható, vagy elérhetetlen a többi játékos, és azok tétjei miatt, akkor a teendő a zsetonok maga elé helyezése, majd a kívánt tét hangos bemondása. Ebben az esetben a krupié megismétli a bejelentést, majd elhelyezi a zsetonokat a kiválasztott helyre.

GURÍTÁS

A krupié bizonyos idő elteltével elindítja a golyót. Ilyenkor a játékosoknak van még egy kevés ideje tétjeik megtételére. A golyót mindig a kerék forgásirányával ellentétes irányban gurítják, és az utolsó nyerőszám pozíciójában engedik el. A nap első játékában a dátumhoz igazítják a golyó elengedését, és a mindenkori hónap aktuális napjának megfelelő számnál engedik útjára a golyót.

A játékosok még a gurítás ideje alatt is tehetnek tétet egészen addig, míg a krupié le nem zárja a tétrakást, nem sokkal a golyó megérkezése előtt. A játékosok kérhetnek a krupiétól hosszú, vagy rövid gurítást. Ha több játékosnak egymással ellentétes kérése van, a krupié annak tesz eleget, akinek nagyobb tétje van az asztalon. Ha a golyó három fordulatnál kevesebbet tesz meg, vagy a krupié egyéb hibát vét, no spint, azaz érvénytelen gurítást hirdetnek.

NYEREMÉNYEK KIFIZETÉSE

A golyó célba érése után a krupié egy „dolly”-nak (win marker) nevezett súlyt helyez a nyerőszámra, majd bemondja azt, és annak színét. Elsőként a vesztes zsetonok besöprése történik meg. Ezt követően meghatározott sorrendben történik a nyeremények kifizetése: Az egyszerű tétek után a tucatok, majd a szám körüli nyeremények kerülnek kifizetésre. A tétek kifizetése után a krupié eltávolítja a win markert a tablóról, és kihirdeti az újabb játékot.

AJÁNLOTT OLDALAK

Pin It on Pinterest

Ossza meg!
Call Now Button